איך לזהות ולהסיר אפליקציה זדונית שמקפיצה פרסומות בטלפון שלכם

person holding silver android smartphone

בימינו, כאשר אנחנו משתמשים בטלפונים החכמים כמעט לכל דבר, ישנם לא מעט מקרים בהם אנשים נתקלים בתוכנות זדוניות שמתקינות אפליקציות לא רצויות שמקפיצות פרסומות. מצב זה לא רק מציק, אלא גם מסכן את פרטיותכם ואת אבטחת המכשיר שלכם. אם אתם מתמודדים עם אפליקציה כזו במכשיר שלכם, המאמר הזה בשבילכם.

שלב ראשון: הפעלת המכשיר במצב בטוח (Safe Mode)

בכדי לזהות אם האפליקציה הזדונית היא תוצאה של אפליקציית צד שלישי, כדאי לנסות להפעיל את המכשיר במצב בטוח. מצב בטוח מונע מאפליקציות צד שלישי לפעול, וכך ניתן לבדוק אם האפליקציה החשודה היא מקור הבעיה.

איך עושים את זה? ברוב המכשירים, עליכם ללחוץ לחיצה ארוכה על כפתור הכיבוי עד שתופיע אפשרות הפעלה מחדש במצב בטוח. כשהמכשיר פועל במצב בטוח, האפליקציה החשודה לא תופעל, ואתם תוכלו לגשת להסיר אותה.

שלב שני: בדיקת רשימת האפליקציות

בשלב הזה, יש לבדוק את רשימת האפליקציות המותקנות במכשיר שלכם. גשו להגדרות > אפליקציות > נהל אפליקציות (השמות יכולים להשתנות במכשירים שונים). ברשימה זו חפשו אפליקציות חשודות או כאלו שאינכם זוכרים שהתקנתם. אם נתקלתם באפליקציה שאתם לא מכירים או שנראית חשודה, כדאי לנסות להסיר אותה.

שלב שלישי: שימוש בתוכנת אנטי-וירוס

אם לא הצלחתם לזהות את האפליקציה הידנית, או שאתם לא בטוחים איזו אפליקציה אחראית לבעיה, כדאי להוריד אפליקציה לאיתור תוכנות זדוניות. אפליקציות כמו Malwarebytes או כל תוכנת אנטי-וירוס מוכרת אחרת יכולות לסרוק את המכשיר שלכם ולהסיר את התוכנה הזדונית.

שלב רביעי: איפוס המכשיר להגדרות יצרן

במקרים חמורים, כאשר לא ניתן להסיר את האפליקציה או שהמכשיר ממשיך להציג התראות ופרסומות ללא הפסקה, ייתכן שתצטרכו לשקול איפוס מלא של המכשיר להגדרות יצרן. חשוב לגבות את כל הנתונים שלכם לפני שאתם מבצעים את האיפוס, כי כל הנתונים יימחקו מהמכשיר.

WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn

קטגוריות פופולריות

לשיחה עם יועץ לימודים

נבנה ע״י
 
צדק מדיה חברת פרסום ויחסי ציבור